srijeda, 11.05.2005.

Gorive ćelije za 10 a možda već i za 11 godina...

Tko još nije čuo kako će auti budućnosti koristiti gorive ćelije. Ako se u medijima išta priča o čistijim automobilima onda se priča o gorivim ćelijama. Sve češće riječ je o novinarskoj površnosti ili pak vijestima plasiranim iz pro-naftne interesne sfere. Kako sada stvari stoje gorive ćelije i automobili na vodik su nekakav sveti gral uvijek u bliskoj budućnosti ali nikad u sadašnjosti. Od Busha do automobilskih kompanija svi serkaju o gorivim ćelijama ali konkretni datum izlaska prvog komercijalnog osobnog vozila još ni blizu nije najavljen.


Ova električna Toyota RAV4 EV se više ne proizvodi.


Dok svi pričaju o gorivim ćelijama vječito udaljenim "desetak godina" oku javnosti promiču pomaci u razvoju baterija i vozilima koja se napajaju iz gradske strujne mreže. Jednako tako svima promiče činjenica kako su mnoge veliki proizvođači obustavili već započetu proizvodnju električnih vozila. Krajem 90ih postojalo je nekoliko "mainstream" električnih automobila koji su krenuli u proizvodnju a onda naprasno povučeni. Honda EV+, General Motors EV1, Ford EV Ranger, Ford Th!nk i Toyota RAV4-EV si bili modeli ponuđeni uglavnom u najam. Nakon isteka 3-godišnjeg najma automobili su oduzeti korisnicima bez mogućnosti kupnje i uništeni unatoč molbama, peticijama i postojanju "waiting liste" ljudi koji su željeli unajmiti te automobile ali nisu imali prilike. (Pogledajte iskustva vozača: ev1.org, HondaEV).

Uništeni električni automobili koje nakon 3 godine najma korisnici nisu mogli otkupiti unatoč velikom interesu (klik za veću sliku):
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


A kretensko objašnjenje Ford-a o koncentriranju na gorive ćelije pogledajte ovdje.

- 16:35 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>